نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2380
-
الف
+

فلم مشترک ایران و عراق با موضوع مبارزه با داعش ساخته می شود

وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق از ساخت فلمی مشترک بین ایران و عراق با موضوع مبارزه با داعش خبر داد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «عبدالامیر الحمدانی» ، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق بعد از دیدار با «غلامرضا اباذری» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این کشور با انتشار بیانیه‌ای گفت: در حوزه سینما در اندیشه ساخت یک فلم مشترک با موضوع جنگ با گروه تروریستی داعش هستیم.

وی اضافه کرد که سینمای ایران فلم‌های زیادی را تولید کرده و برخی از این فلم‌های مهم مانند «محمد(ص)» و «به‌وقت شام» در عراق به‌روی پرده سینما رفته‌اند.

پویا گزارش داد تاکنون در حوزه مشترک سینمایی بین ایران و عراق ایده‌های مختلفی مطرح شده از جمله ساخت فلمی با عنوان اربعین حسینی(ع) و برخی از کارگردانان جوان عراقی که در سال‌های اخیر آوازه بین‌المللی پیدا کرده‌اند مانند «محمد الدراجی» برای ساخت این گونه فلم‌های مشترک اعلام آمادگی کرده‌اند.

این برنامه همکاری مشترک مشتمل بر هشت بند در زمینه همکاری فرهنگی است که بخشی از آن دربرگیرنده برپایی دوره‌های آموزشی است و براساس بیانیه دفتر وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق، به‌تأیید رایزن فرهنگی ایران در عراق نیز رسیده است.

الحمدانی همچنین از اعزام یک هیئت از ایران برای بررسی مرمت اثر تاریخی طاق کسرا که به «ایوان مدائن» نیز معروف است، در منطقه «مدائن» در جنوب بغداد خبر داد.

الحمدانی در ادامه سخنان خود گفت: عراقی‌ها امیدوارند که با توجه به اینکه طاق کسرا یک اثر مهم از تاریخ ایرانی قبل از اسلام است، جمهوری اسلامی ایران در حفظ و مرمت این اثر مهم تاریخی همکاری کند.

 ح ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر